مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی کنکور کارشناسی ارشد دکتری علمی کاربردی پیام نور انتخاب رشته نظام وظیفه معافیت امریه تیزهوشان منابع

مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی کنکور کارشناسی ارشد دکتری علمی کاربردی پیام نور انتخاب رشته نظام وظیفه معافیت امریه تیزهوشان منابع

مشاوره تحصیلی کنکور کارشناسی ارشد دکتری علمی کاربردی پیام نور انتخاب رشته نظام وظیفه معافیت امریه تیزهوشان منابع

پیوندها

ثبت نام کنکور دکتری 96

محمد عباسی | شنبه, ۶ آذر ۱۳۹۵، ۰۹:۵۰ ق.ظ

برای کسب هرگونه اطلاعات درباره ثبت نام کنکور دکتری سال 96 با مشاوران مرکز سبزتدریس تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647

.

بسیاری از داوطبان دوره کارشناسی ارشد پس از برنامه ریزی برای کنکور دکتری ، دائما پیگیر منابع کنکور دکتری ، نحوه برگزاری ، زمان ثبت نام و تاریخ برگزاری کنکور دکتری 96 هستند و همچنین شرایط جدید در آزمون دکتری به دغدغه ای برای آنها تبدیل شده است.

اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید باید توجه داشته باشید که آزمون دکتری سال 96 کمی متفاوت تر با آزمون سال های گذشته برگزار خواهد شد.تفاوت اصلی کنکور دکتری امسال در ادغام آزمون های سراسری و آزاد دکتری است.به دلیل مشکلاتی مختلفی که در برگزاری 2 آزمون سراسری و آزاد تقریبا بطور همزمان ایجاد میشد و همچنین هزینه های جانبی بوجود آمده در این آزمون ها از 3 سال قبل شاهد ادغام کنکور های سراسری و آزاد در مقطع کارشناسی بودیم.اما امسال یعنی سال 95 این قانون برای آزمون های دکتری و کارشناسی ارشد هم اعمال خواهد شد.

 

چه کسانی می توانند در آزمون دکتری شرکت کنند؟

تمامی افرادی که مدرک کارشناسی ارشد خود را در هر کدام از دانشگاه های سراسری روزانه ، شبانه ، غیرانتفاعی ، پیام نور، آزاد و … گرفته اند می توانند در آزمون دکتری سال 96 شرکت کنند.حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در مورد کم و کیف این آزمون توضیح داد و اعلام کرد که آزمون دکتری سال 96 مراحلی مشابه آزمون سال 95 دارد و داوطلبان بعد از قبولی در آزمون و کسب رتبه لازم برای مصاحبه دانشگاه ها معرفی می شوند.در این مورد توجه داشته باشید که مصاحبه هر دانشگاه اعم از سراسری و آزاد کاملا بستگی به سطح علمی آن دانشگاه وابسته است و قبولی در مصاحبه لازمه ی شرکت در دوره دکتری رشته مورد نظر است.

 

تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمون دکتری سال 96

آخرین اخباری که در مورد تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمون دکتری به دست مشاوران سبزتدریس رسیده است به این شرح است.زمان شروع ثبت نام آزمون دکتری 96 در تاریخ 16 آذر بوده و تا تاریخ 21 آدر ماه سال 95 ادامه دارد ، ضمن اینکه احتمال تمدید برای ثبت نام نیز وجود دارد، همچنین تاریخی که برای برگزاری زمون دکتری ( ادغام شده سراسری و آزاد ) در نظر گرفته شده در تاریخ 6 اسفند 95 می باشد.

 

منابع آزمون دکتری سال ۹۶

طبق آخرین مصوبه شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی منابع امتحانی که در کنکور دکتری سال 96 مورد پرسش قرار خواهند گرفت:

1- آزمون زبان با ضریب 1

2- آزمون استعداد تحصیلی با ضریب 1

3- آزمون دروس تخصصی با ضریب ۴

 

%d8%b4%d8%b1%d8%a7%db%8c%d8%b7-%d8%ab%d8%a8%d8%aa-%d9%86%d8%a7%d9%85-%da%a9%d9%86%da%a9%d9%88%d8%b1-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1%db%8c-96

 

متمرکز و نیمه متمرکز در آزمون دکتری 96 چیست

سوالات زیادی درباره آزمون های متمرکز و نیمه متمرکز از مشاوران سبزتدریس پرسیده می شود که شاید برای شما داوطلبان هم این سوال پیش آمده باشد که منظور از آزمون متمرکز و نیمه متمرکز در مقاطع مختلف چیست؟ بطور کلی تمامی آزمون هایی که در 2 مرحله انجام می شوند و غیر از کنکور اصلی دارای مصاحبه و آزمون عملی و یا معاینه می باشند جزو دسته ی ازمون های نیمه متمرکز قرار می گیرند.حال شاید برای شما این سوال مطرح شود که آیا آزمون دکتریمتمرکر است یا نیمه متمرکز؟ در جواب باید گفت در حال حاضر تقریبا تمامی آزمون های برگزار شده در مقطع دکتری نیمه متمرکز و نیازمند مصاحبه می باشند.میزان سختی و سوالات مطرح شده در مصاحبه بستگی کامل به دانشگاه مقصد دارد.

توضیحاتی درباره مصاحبه دکتری و سوالات مطرح شده در آن

همیشه نام کنکور دکتری در کنار مصاحبه دکتری قرار می گیرد و این 2 کاملا وابسته به هم هستند.در آزمون دکتریقبولی شما صرفا بر اساس رتبه و تراز و درصد های کسب شده در آزمون نیست، بلکه رزومه علمی ، مقالات چاپ شده به نام خودتان از جمله مقالات isi – isc ، قصد و هدف از ادامه تحصیل و … نیز مورد سوال قرار می گیرد.سعی کنید تمام مواردی که می تواند به موفقیتتان در مصاحبه دکتری کمک کند را شناسایی کرده و رعایت کنید.

البته ملاک مصاحبه در هر دانشگاه بر اساس دیدگاه اساتید متفاوت است.برخی از اساتید سطح علمی ، پایان نامه و بطور کلی رزومه علمی شما را بیشتر مد نظر قرار می دهند و برخی میزان اعتماد به نفس برای تحصیل در رشته مورد نظر را ملاک اصلی در نظر میگیرند.بخاظر داشته باشید که تمامی مدارک علمی ، ریز نمرات ، پایان نامه و… را در جلسه مصاحبه به همراه ببرید.

ممولا زمان جلسه مصاحبه برای آزمون دکتری در سایت دانشگاه مورد نظر اطلاع رسانی میشود و نتایج آن در نیمه دوم شهریور ماه اعلام می شود.

برای کسب هرگونه اطلاعات درباره ثبت نام کنکور دکتری سال 96 با مشاوران مرکز سبزتدریس تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647


منبع: ثبت نام کنکور دکتری 96



مشاوره تحصیلی   مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد     ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 96     

ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 96    ثبت نام آزمون دکتری 96 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی