مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی کنکور کارشناسی ارشد دکتری علمی کاربردی پیام نور انتخاب رشته نظام وظیفه معافیت امریه تیزهوشان منابع

مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی کنکور کارشناسی ارشد دکتری علمی کاربردی پیام نور انتخاب رشته نظام وظیفه معافیت امریه تیزهوشان منابع

مشاوره تحصیلی کنکور کارشناسی ارشد دکتری علمی کاربردی پیام نور انتخاب رشته نظام وظیفه معافیت امریه تیزهوشان منابع

پیوندها

سهمیه بسیج در کنکور

محمد عباسی | يكشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۳۲ ق.ظ

میزان تاثیر سهمیه بسیج در کنکور سراسری و آزاد 95 – 96

سهمیه بسیج یکی از سهمیه هایی است که در کنکور مورد توجه داوطلبان قرار میگیرد و برای ارتقا رتبه میتوان از آن استفاده نمود.اما سوالاتی پیرامون استفاده از سهمیه بسیج مطرح می شود

مشاوران مرکز سبزتدریس به سوالات شما درباره سهمیه بسیج در کنکور پاسخ خواهند داد:

سهمیه بسیج چند درصد در کنکور تاثیرگذار است؟

میزان فعالیت در بسیج چقدر باعث افزایش سهمیه خواهد شد؟

سهمیه بسیج در سال 95 چه تغیراتی  داشته است؟

تاثیر بسیج عادی و بسیج فعال چه تفاوتی دارد؟

تاثیر سهمیه بسیج بر روی کدام دوره های می باشد؟

آیا دوره تکمیلی بسیج تاثیری در سهمیه بسیج دارد؟

نحوه استفاده از سهمیه بسیج در کنکور سراسری و ازاد به چه شکل است؟

آیا استفاده از سهمیه بسیج کمکی به پذیرش در دانشگاه های شرایط دار می کند؟

بروزرسانی در تاریخ 10/26/2016

تاثیر سهمیه بسیج در کنکور

یکی ازمواردی که درهنگام ثبت نام کنکور مورد توجه بسیاری از داوطلبان قرار می گیرد، استفاده از سهمیه بسیج می باشد که میتوان از آن جهت ارتقاء رتبه در کنکور بهره مند شد.به عنوان مثال اگر داوطلبی با استفاده از سهمیه بسیج در مقاطع کاردانی و کارشناسی 90درصد نمره ی کسی را که از سهمیه عادی استفاده کرده را کسب نماید، در کنکور قبول خواهد شد.برای مثال دانشگاهی قصد پذیرفتن حدود 50دانشجو را دارد در این صورت اگر داوطلبی با استفاده از سهمیه بسیج، بتواند 90درصد نمره ی نفر 50 ام را کسب نماید، می تواند درآن دانشگاه پذیرفته شود ولی برای مقاطع بالاتر (مقطع کارشناسی ارشد و مقطع دکتری) 95درصد نمره ی آخرین فرد در نظر گرفته خواهد شد.همچنین داوطلبان در صورت عضو فعال بودن در بسیج می توانند با کسب امتیاز مخصوص 100 به بالا که مربوط به منطقه سپاه پاسداران می باشد در کنکور دانشگاه آزاد استفاده نمایند که البته این امر فقط درصورت ادامه فعالیت در بسیج انجام پذیر خواهد بود.

در قسمت زیر توضیحاتی در خصوص کسب امتیاز برای شما عنوان خواهیم کرد:

1-به ازای هر ماه عضویت عادی 1 امتیاز.

2-به ازای هر ماه عضویت فعال 2/5 امتیاز.

3-به ازای هر ماه عضویت در شورای پایگاه 3/5 امتیاز.

4-به ازای هر ماه عضویت در شورای حوزه  4 امتیاز.

همچنین لازم به ذکر می باشد که جهت استفاده از سهمیه بسیج فعال باید حتما بسیجی فعال باشید حتی در صورت کسب 100 امتیاز .ضمن اینکه سابقه ی حضورحداقل 1سال در بسیج برای افراد الزامی می باشد و می توان باقی آن را از سابقه عضویت عادی تامین کرد.

تاثیر سهمیه بسیج در کنکور دانشگاه سراسری

شاید یکی از متداول ترین سوالی که ممکن است ذهن خیلی از داوطلبان را به خود درگیر کند این باشد که آیا سهمیه بسیج در کنکور دانشگاه سراسری تاثیری دارد یا خیر ؟به طور کلی باید گفت پاسخ منفی است البته به استثنای برخی از دانشگاه های نظامی از جمله دانشگاه بقیه الله که مربوط به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می باشد .

نحوه ی استفاده از سهمیه بسیج در کنکور 

داوطلبان می توانند در صورت مطلع شدن از زمان ثبت نام کنکور ،در صورت عضویت در بسیج محل به حوضه مقاومت شهرخود مراجعه و گواهی عضویت فعال را جهت شرکت در کنکور دانشگاه آزاد دریافت کنند و سپس برای تایید نهایی کد 12 رقمی به سپاه پاسداران منطقه ی خود مراجعه کرده و از این گواهی جهت ثبت نام در کنکور دانشگاه آزاد استفاده نمایند.همچنین لازم به ذکر می باشد که در انتخاب رشته دانشگاه آزاد شانس قبولی داوطلبانی که از سهمیه بسیج استفاده می کنند 10درصد نسبت به کسانی که از سهمیه عادی استفاده می کنند بیشتر خواهد بود.

مواردی که بایددر خصوص سهمیه بسیج مورد ملاحضه قرارب گیرد

1-داوطلبان باید به این مورد توجه داشته باشید که تنها در صورت فعالیت مستمر در بسیج کد 12رقمی به شما تعلق خواهد گرفت و در صورت قطع ارتباط کد 12رقمی به شما تعلق نخواهدگرفت.

2-افراد عادی نیر در صورت تمایل امکان شرکت در دوره های تکمیلی بسیج را خواهند داشت.ضمن اینکه می توانند پس از شرکت در دوره های تکمیلی به عضو فعال بسیج تبدیل شوند.

3-داوطلبان توجه داشته باشیدکه سهمیه بسیج تنها یک بار قابل استفاده می باشد، به همین جهت پیشنهاد ما به شما این است که از این سهمیه برای مقاطع بالاتر که به مراتب دشوار تر است استفاده کنید.به عنوان مثال اگر داوطلبی قصد استفاده از سهمیه بسیج خود در مقطع کاردانی را دارد در صورت قبولی،امکان استفاده مجدد از این  در مقاطع بالاتر را نخواهد داشت.

4-همچنین به خاطر داشته باشید که پس از دریافت کد 12 رقمی در صورت قبول نشدن داوطلب در کنکور، امکان استفاده از سهمیه بسیج وجود خواهد داشت به دلیل اینکه نام داوطلب به عنوان پذیرفته شده درج نشده است. اما آن دسته از داوطلبانی که کد 12 رقمی را دریافت نموده اند ودر دانشگاه پذیرفته شده اند در صورت شروع تحصیل و یا در صورت انصراف از دانشگاه بنا به  هر دلایلی، به دلیل استفاده از سهمیه امکان استفاده مجدد از سهمیه را در مقاطع بالاتر نخواهند داشت.

  • محمد عباسی

سهمیه بسیج

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی