مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی کنکور کارشناسی ارشد دکتری علمی کاربردی پیام نور انتخاب رشته نظام وظیفه معافیت امریه تیزهوشان منابع

مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی کنکور کارشناسی ارشد دکتری علمی کاربردی پیام نور انتخاب رشته نظام وظیفه معافیت امریه تیزهوشان منابع

مشاوره تحصیلی کنکور کارشناسی ارشد دکتری علمی کاربردی پیام نور انتخاب رشته نظام وظیفه معافیت امریه تیزهوشان منابع

پیوندها

مطالعه درس فیزیک از زبان رتبه‌های برتر کنکور

محمد عباسی | جمعه, ۲۳ تیر ۱۳۹۶، ۰۵:۱۷ ب.ظ

روش‌های مطالعه درس فیزیک از زبان رتبه‌های برتر کنکور

در مطلب زیر رتبه‌های برتری که درس فیزیک نقطه قوت پایدار آن‌ها بوده (همیشه در آزمون‌ها و امتحان‌های مدرسه نتیجه‌ی خوبی از این درس می‌گرفته‌اند و در کنکور نیز درصد بالایی کسب کرده‌اند) به صورت تیتروار روش مطالعه خود را بیان کرده‌اند:

محسن امیرسبتکی                              رتبه 5 منطقه 3           

1-مهم‌ترین نکته‌ای که در حل سؤال‌های فیزیک به من کمک می‌کرد این بود که به آخر سؤال توجه می‌کردم و دقیقاً روی بدست آوردن جوابی کار می‌کردم که سؤال می‌خواهد نه جوابی که خودم پس از حل بر اساس دانسته‌های فکری ام بدست آورده‌ام.

2-پیش خوانی کتاب درسی قبل از کلاس برای من مؤثر بود.

3- تمرین و مثال کتاب درسی را حل می‌کردم.

4-ابتدا درسنامه کتاب آبی را می‌خواندم و سپس به حل تست می‌پرداختم.

5- فرمول‌هایی را که از حل تست‌ها یاد گرفته بودم ، در کتاب درسی می‌نوشتم.

6- پاسخ تشریحی کتاب آبی را تمام و کمال مطالعه می‌کردم.

7-از این درس زیاد تست می‌زدم.

حامد چوقادی            رتبه 3 منطقه2

من به درس فیزیک علاقه داشتم، در کلاس درس را به خوبی گوش می‌دادم و در همان کلاس مطلب را یاد می‌گرفتم.

به مسائل دید کلی و چند وجهی داشتم و بین مفاهیم مختلف فیزیکی ارتباط برقرار می‌کردم.

به دلیل علاقه‌ام به فیزیک ، مطالعه آزاد هم در این زمینه داشتم.

احسان ابراهیمی           رتبه 11 منطقه 2

من با وجودی که رشته ام تجربی بود به درس فیزیک علاقه زیادی داشتم،زیرا؛

الف) در درس فیزیک امکان لمس وقایع وجود دارد مخصوصاً در مبحث‌های حرکت و دینامیک.

ب)امکان حل سؤال با روش های ابداعی و روش های خلاقانه وجود دارد.

مواردی که باعث شد من در درس فیزیک قوی شوم این بود که:

1-فیزیک را مفهومی یاد می‌گرفتم و به حفظ فرمول نمی‌پرداختم.

2-منابع مطالعاتی استاندارد داشتم. با توجه به این که کتاب درسی فیزیک تغییرات چندانی نداشته، تست‌های کنکور در این درس بسیار زیاد است و من فقط با تست کنکور این درس را کار می‌کردم. 

پوریا یاراحمدی           رتبه 3 کشور

در درس فیزیک بعد از تسلط بر مفاهیم ،با زدن تست زیاد سرعت و مهارتم را افزایش دادم.

بهنام امینی    رتبه 7 منطقه 2

درس فیزیک را ابتدا عمقی می‌خواندم یعنی مطالب را به صورت مبحثی و ثابت کردن فرمول‌ها برای خودم یاد می گرفتم و بعد با کارکردن تست‌های کنکور تمرین می کردم.

احسان صالحی                   رتبه 7 منطقه 3

قبل از حل تست، ابتدا درس نامه کتاب آبی را مطالعه‌ می‌کردم و سپس به حل سؤالات تشریحی می‌پرداختم و بعد از این مراحل به حل تست می‌پرداختم.

علی کیهانی             رتبه 6 شاهد

اول کتاب درسی را مطالعه می‌کردم، سپس به حل تمرینات کتاب درسی می‌پرداختم و با تعمق گاهی به طرح سؤال می‌پرداختم (مثال و تمرین‌های کتاب را به تست تبدیل می‌کردم.) در مرحله آخر  از روی کتاب آبی تست می‌زدم.

  • محمد عباسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی