مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی کنکور کارشناسی ارشد دکتری علمی کاربردی پیام نور انتخاب رشته نظام وظیفه معافیت امریه تیزهوشان منابع

مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی کنکور کارشناسی ارشد دکتری علمی کاربردی پیام نور انتخاب رشته نظام وظیفه معافیت امریه تیزهوشان منابع

مشاوره تحصیلی کنکور کارشناسی ارشد دکتری علمی کاربردی پیام نور انتخاب رشته نظام وظیفه معافیت امریه تیزهوشان منابع

پیوندها

انتخاب رشته کنکور 96

محمد عباسی | سه شنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۶، ۰۳:۴۴ ق.ظ

انتخاب رشته کنکور 96

انتخاب رشته کنکور 96

انتخاب رشته کنکور 96

برای کسب هرگونه اطلاعات درباره انتخاب رشته کنکور 96 با مشاوران مرکز سبزتدریس تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647

پس از کنکور 96 مهم ترین و حساس ترین مرحله، انتخاب رشته می باشد که پیشنهاد می کنیم برای جلوگیری از اشتباه در انتخاب رشته از مواردی از جمله نحوه صحیح انتخاب رشته کنکور 96 ،زمان انتخاب رشته کنکور 96 ، تاثیر سهمیه در قبولی کنکور 96 وزمان انتخاب رشته کنکور 96 آگاهی لازم را بدست آورید.برای آگاهی از تمامی موارد ذکر شده و برای انجام انتخاب رشته ای اصولی مطالعه این مقاله را از دست ندهید.برای آگاهی از نحوه صحیح  انتخاب رشته کنکور 96، تاثیر معدل در کنکور 96  و بهترین منابع کنکور 96 با مشاوران سبزتدریستماس بگیرید.

زمان انتخاب رشته کنکور 96

طبق روال هرساله حدودا یک هفته پس از اعلام نتایج کنکور نوبت به انتخاب رشته کنکور می رسد.در خصوص زمان انتخاب رشته کنکور 96 به اطلاعتان می رسانیم که شما داوطلبان در صورت مجاز شدن به انتخاب رشته از نیمه دوم مرداد ماه تا اواخر مرداد ماه برای انجام انتخاب رشته فرصت خواهید داشت.ضمن اینکه  توجه داشته باشید که در درجه اول برای انجام انتخاب رشته کنکور 96آگاهیاز جمله رتبه منطقه ای ، رتبه کشوری، رتبه در زیرگروه و تراز (نمره کل)  لازم خواهد بود که بتوانید با در نظر گرفتن این اطلاعات یک انتخاب رشته صحیح و اصولی انجام دهید همچنین برای آگاهی از رتبه های قبولی سال های قبل و یافتن پاسخ پرسش های خود در این زمینه میبایست از کارنامه سبز  کنکور سراسری که همه این اطلاعات در آن گنجانده شده است استفاده کنید.

دفترچه انتخاب رشته کنکور 96

سایت سازمان سنجش طبق روال هرساله پس از اعلام نتایج اولیه کنکور اقدام به انتشار دفترچه انتخاب رشته می نماید.ضمن اینکه توجه داشته باشید که برای هر گروه آزمایشی می بایست دفترچه جداگانه تهیه نمایید.برای داوطلبانی که قصد انتخاب رشته کنکور سراسری سال 96 را دارند تهیه و مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور 96 بهترین راه برای آگاهی از لیست رشته های کنکور 966 ، کد رشته محل های کنکور 96، ظرفیت پذیرش رشته های کنکور 96 خواهد بود و داوطلبان می توانند با مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور  96 با دقت و بدون اشتباه در انتخاب رشته و با آگاهی بیشتری دست به انتخاب رشته بزنند.

مشاوره انتخاب رشته کنکور 96

از فاکتور های مهم در انتخاب رشته باید به میزان علاقه به رشته منتخب و همچنین تضمین آن در آینده اشاره داشته باشیم. داوطلبان گرامی توجه داشته باشید که در انجام انتخاب رشته کنکور 96  به صورت کاملا هوشیارانه عمل کنید. درمرحله انتخاب رشته به شما داوطلبان امکان انتخاب 150 کد رشته محل داده خواهد شد که می بایست انتخاب رشته و دانشگاه را براساس علاقه با  در نظر گرفتن رتبه خود و همچنین درنظر گرفتن تضمین شغلی آن در آینده انجام دهید و با توجه به اینکه سازمانن سنجشش با استانی، ناحیه ایی، قطبی و کشوری کردن تمامی رشته های تحصیلی شانس قبولی را به نوعی بالا برده است می توانید انتخاب ها را با توجه به موارد ذکر شده بر اساسس علاقه و ترجیحات خود در اولویت قرار دهید.ضمن اینکه داوطلبان این نکته را به خاطر داشته باشید که پس از انجام انتخاب رشته کنکور 96 از دریافت کد 15 رقمی که به منظور تکمیل مرحله انتخاب رشته می باشد غافل  نشوید.

تاثیر سهمیه ها در قبولی داوطلبان در انتخاب رشته کنکور 96

سهمیه مناطق 3 گانه :در خصوص این سهمیه باید گفت که سهمیه مناطق دانش آموزان با توجه به منطقه زندگی دانش آموزان در3 سال پایان دوره دبیرستان به 3 قسمت تقسیم می شود. 1-سهمیه منطقه 2- سهمیه منطقه 3- سهمیه منطقه

سهمیه مناطق : سهمیه مناطق به داوطلبانی تعلق می گیرد که 3 سال پایان دبیرستان را در شهر های بزرگ که به امکانات آموزشی دسترسی داشته اند.سهمیه منطقه 22 به داوطلبانی تعلق می گیرد که از امکانات آموزشی برخوردار بوده اند اما نه به اندازه دانش آموزان منطقه 1. و سهمیه منطقه 3 به داوطلبانی تعلق می گیرد که در 3 سال پایانی دوره دبیرستان هیچ گونه دسترسی به امکانات آموزشی نداشته اند.

سهمیه ایثارگران و جانبازان: به اطلاعتان می رسانیم که برخورداری از سهمیه ایثارگران و جانبازان تاثیر بسزایی در قبولی دانشگاه خواهد داشت و 20 درصد از ظرفیت هر کدرشته محل متعلق به داوطلبانی است که مشمول سهمیه ایثارگران و جانبازان خواهد بود البته ضمن انجام انتخاب رشته ای منطقی و اصولی.

سهمیه آموزگاران:در خصوص این سهمیه به اطلاعتان می رسانیم که در کنکور انسانی 80 درصد ظرفیت رشته راهنمایی مشاوره به آموزگاران آموزش و پرورش تعلق می گیرد.

سهمیه کارمندان: حدود 10درصد از ظرفیت دانشگاه های شبانه در رشته های غیرپزشکی مخصوص کارمندان وزارت علوم و کارمندان دانشگاه ها و حدود 200 درصد ظرفیت دانشگاه ها در دانشگاه های شبانه در رشته های پزشکی به کارکنان و کارمندان دانشگاه های علوم پزشکی کشور تعلق دارد.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور 96

در خصوص زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور 96 به اطلاعتان می رسانیم که نتایج انتخاب رشته کنکور 96 در اواخر شهریور ماه بر روی سایت قرار خواهد گرفت که داوطلبان در صورت قبولی در مرحله انتخاب رشته می بایست در مدت زمان تعیین شده به همراه مدارک به دانشگاه محل قبولی خود مراجعه و اقدامات لازم را جهت ثبت نام حضوری انجام دهند. اما آن دسته از داوطلبانی که در این مرحله پذیرفته نشده اند می توانند در تکمیل ظرفیت سراسری و یا تکمیل ظرفیت کنکور آزاد شرکت نمایند.برای آگاهی از تاریخ دقیق انتخاب رشته کنکور 96  و اعلام نتایج کنکور 96 می توانید در کانال تلگرامی سبزتدریس عضو شوید.برای عضویت در کانال تلگرام سبزتدریس کلیک نمایید

برای کسب هرگونه اطلاعات درباره انتخاب رشته کنکور 96 با مشاوران مرکز سبزتدریس تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099071647


منبع: انتخاب رشته کنکور 96

  • محمد عباسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی