مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی کنکور کارشناسی ارشد دکتری علمی کاربردی پیام نور انتخاب رشته نظام وظیفه معافیت امریه تیزهوشان منابع

مشاوره تحصیلی

مشاوره تحصیلی کنکور کارشناسی ارشد دکتری علمی کاربردی پیام نور انتخاب رشته نظام وظیفه معافیت امریه تیزهوشان منابع

مشاوره تحصیلی کنکور کارشناسی ارشد دکتری علمی کاربردی پیام نور انتخاب رشته نظام وظیفه معافیت امریه تیزهوشان منابع

پیوندها

اعلام نتایج کنکور سراسری 96

محمد عباسی | شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۵۵ ب.ظ

در روزهای پنجشنبه و جمعه 15 و 16 تیرماه شاهد برگزاری کنکور 96 در پنج گروه آزمایشی (تجربی،ریاضی،انسانی،هنر و زبان) بودیم.اما در حال حاضر آنچه که برای داوطلبان کنکوری پس از اتمام کنکور اهمیت دارد آگاهی از تاریخ دقیق اعلام نتایج کنکور سراسری 96 و نحوه مشاهده نتایج می باشد که ممکن است بسیاری از داوطلبانی که برای اولین بار شرکت در کنکور سراسری را تجربه می کنند و یا دیگر داوطلبان از نحوه مشاهده اعلام نتایج کنکور اطلاعی نداشته باشند.نتایج کنکور سراسری 96 به صورت کارنامه (اینترنتی) توسط سازمان سنجش منتشر می شود. بنابراین داوطلبان با استفاده از کارنامه خود می توانند نتایج آزمون خود را مشاهده نمایند و در صورت کسب رتبه قبولی، خودشان را برای مرحله انتخاب رشته آماده کنند.

نحوه مشاهده نتایج کنکور سراسری 96

 

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم داوطلبان می توانند به صورت اینترنتی و با مراجعه به سایت سنجش از نتایج کنکور مطلع شوند.نحوه مشاهده نتایج کنکور به 3 روش امکان پذیر است.داوطلبان برای مشاهده نتایج کنکور از طریق شماره داوطلبی و اطلاعات فردی باید با استفاده از شماره داوطلبی ، شماره شناسنامه و سال تولد اقدام کنند و کارنامه خود را مشاهده کنند که البته برخی از داوطلبان به دلیل فراموش کردن شماره داوطلبی (شماره داوطلبی درج شده در کارت ورود به جلسه و بر روی صندلی آزمون) از این روش موفق به مشاهده نتایج نمی شوند.

بنابراین داوطلبان در صورت فراموش کردن شماره داوطلبی می توانند از طریق شماره پرونده ،کد رهگیری و اطلاعات شخصی که در رسید ثبت نام کنکور درج شده است اقدام به مشاهده نتایج کنند.اما اگر داوطلبان به کد رهگیری دسترسی نداشته باشند می توانند از روش سوم که مشاهده نتایج از طریق شماره پرونده ، شماره سریال و اطلاعات فردی است، اقدام نمایند که شماره سریال بر روی کارت اعتباری ثبت نام کنکور درج شده است.

در صورت نداشتن اطلاعات ثبت نام چگونه باید نتایج کنکور را مشاهده کنیم؟

اگر داوطلبان به دلیل نداشتن اطلاعات ثبت نام با استفاده از سه روشی که در قسمت بالا توضیح دادیم نتوانستند موفق به مشاهده نتایج کنکور شوند باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.پس از مراجعه به سایت سنجش داوطلبان باید وارد قسمت پاسخگویی شوند و اقدام به ایجاد یک حساب کاربری نمایند و برای بازیابی شماره پرونده و شماره داوطلبی درخواست خود را ثبت کنند.پس از ثبت درخواست، سازمان سنجش اطلاعات خواسته شده را به صورت آنلاین در اختیار داوطلبان قرار می دهد.

زمان اعلام نتایج کنکور سراسری 96  

نتایج اولیه کنکور سراسری 96 در نیمه دوم مرداد ماه بر روی سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت. داوطلبان پس از مشاهده نتایج اولیه در صورت مجاز شدن در انتخاب رشته می توانند انتخاب رشته حود را انجام دهند. تاریخ در نظر گرفته شده برای انتخاب رشته کنکور سراسری 96 تقریبا یک هفته پس از اعلام نتایج اولیه کنکور یعنی در نیمه دوم مرداد ماه خواهد بود.اعلام نتایج انتخاب رشته نیز در نیمه اول شهریور ماه بر روی سایت قرار خواهد گرفت که داوطلبان در صورت قبولی در این مرحله باید در زمان مشخص شده نسبت به انجام ثبت نام حضوری خود در دانشگاه محل قبولی خود اقدام نمایند.اما آن دسته از داوطلبانی که در این مرحله پذیرفته نشده اند در تکمیل ظرفیت کنکور سراسری ۹۶ و یا تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد ۹۶ می توانند شانس خود را مجدد امتحان کنند.معمولا درصد قبولی در انتخاب رتشه تکمیل ظرفیت بالاتر از انتخاب رشته اصلی است.

تاریخ انتخاب رشته کنکور سراسری 96

همانطور که گفتیم تاریخ انتخاب رشته کنکور سراسری 96 تقریبا یک هفته پس از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری یعنی در نیمه دوم مرداد ماه خواهد بود.در این تاریخ داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند با تهیه و مطالعه دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 96 اقدامات لازم را جهت انجام انتخاب رشته خود انجام دهند. طبق روال هرساله بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور سراسری،سایت سازمان سنجش اقدام به انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری می نماید.ضمن اینکه داوطلبان باید برای تمامی گروه های آزمایشی ( علوم ریاضی, علوم تجربی ، علوم انسانی ، هنر و زبان) دفترچه جداگانه تهیه کنند و از لیست رشته های کنکور سراسری، کد رشته محل های کنکور سراسری ، ظرفیت پذیرش رشته ها و… آگاه شوند. در صورت تمایل می توانید برای مشاوره انتخاب رشته کنکور با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی ایران مشاوره در ارتباط باشید و انجام انتخاب رشته کنکور سراسری 96 خود را به ما بسپارید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره تاریخ اعلام نتایج کنکور سراسری 96 با مشاوران ایران مشاوره تماس حاصل نمایید.شماره تماس از طریق تلفن های ثابت در سراسر کشور – 9099072938

سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید…


منبع : اعلام نتایج کنکور سراسری 96

  • محمد عباسی

نظرات  (۴)

  • بهینه سازی سایت
  • تشکر مطلب خوبی بود
  • هاست کانادا
  • مطلب مفیدی بود ممنون
    بلاگ خوبی دارید تشکر
  • جی پی اس خودرو
  • تشکر از شما

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی